Onderzoekend leren

Wij geloven in de mogelijkheden van onze jongeren. We besteden daarom veel aandacht aan ‘onderzoekend leren’, waarbij leerlingen zelf aan de slag gaan en stilstaan bij het proces van ontdekken en onderzoeken. Dat doen we op tal van manieren.

In de “klassiekere” lessen werken we aan een brede vorming. Bevlogen leerkrachten delen hun kennis met de leerlingen en brengen hen met liefde voor hun vak de leerstof bij. Ook in deze lessen worden samenwerking en creativiteit gestimuleerd. Daarnaast kiezen de leerlingen in de tweede graad een aantal projecten en een seminarie in de derde graad. Daar krijgen ze de kans de talenten en vaardigheden te ontplooien die in de gewone lessen niet aan bod komen.

De tweede graad: een waaier aan projecten

In de tweede graad kunnen leerlingen elk semester zelf kiezen uit een brede waaier aan projecten. Gezien ze zelf een keuze maken voor een project, werken ze rond onderwerpen die hen boeien of interesseren.

Projecten 3de jaar

Projecten 4de jaar

Seminaries in de derde graad

In de derde graad kiezen leerlingen voor seminarie wiskunde, wetenschappen of taal, economie en cultuur. Aan de hand van creatieve opdrachten worden ze telkens uitgedaagd zich te verdiepen in het specifieke domein.