In april begint de lente al goed te kriebelen en trekken we er met onze leerlingen al graag eens op uit, ook al viel het weer niet altijd even goed mee. We geven je graag een overzicht van de uitstappen die deze maand op het programma stonden.

Op 16 april gingen de leerlingen van 5 en 6 Latijn naar Brussel. Zij bezochten de Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis in het Jubelpark en maakten een stadswandeling a.d.h.v. een fotozoektocht.

Op 23 april namen de leerlingen van 6 EcMT en 6 handel deel aan het TopTeam ondernemingsspel in de Arteveldehogeschool in Gent. In groepjes van vier namen ze het op tegen leerlingen uit andere scholen. Elke groep won een ronde, wat een knappe prestatie is. Een dikke proficiat dus aan iedereen! En in het bijzonder aan Diana, Nil, Edzhe, Helena, Rabia en Yosha. Zij konden de cinematickets wegkapen die in de laatste ronde te winnen waren!

Op 26 april trokken onze leerlingen van het vierde jaar eropuit. Voor elke studierichting was een passend programma samengesteld:

In het kader van de lessen economie beleefden de leerlingen van 4 economische wetenschappen en bedrijfswetenschappen een interessante economische dag in Brugge. Ze voerden er een marktonderzoek uit en maakten via opdrachten in de voor- en namiddag kennis met de verschillende ondernemingen en economische activiteiten in hartje van de stad. Ook de leerlingen van het derde jaar in deze richting namen hieraan deel.

4 Humane wetenschappen ging naar Gent. In het kader van de lessen psychologie, filosofie en kunstbeschouwing bezochten ze er het museum Dr. Guislain en het MSK.

Diezelfde dag gingen ook de leerlingen van 3 en 4 Latijn op stap, zij gingen op studiereis naar Heerlen en Maastricht. Op het programma stonden een bezoek aan het Thermenmuseum in Heerlen en de museumkelder van het Derlonhotel in Maastricht en een wandeling door de oude stad.
In het kader van de lessen communicatiewetenschappen gingen de leerlingen van 4 Moderne Talen naar het centrum van Gent om hun journalistieke vaardigheden te versterken door beeldmateriaal te verzamelen en interviews met voorbijgangers af te nemen, in functie van een opdracht rond online storytelling.
En tot slot trokken de wetenschappers in het kader van de lessen biologie naar De Panne voor veldwerkonderzoek langs de vloedlijn op het strand en zoetwateronderzoek in het bezoekerscentrum De Duinpanne.