32, zo veel uren telt een lesweek. Maar leren doe je niet alleen op school, in de ‘traditionele’ lessen. Een blik op de kalender toont je dat de wekelijkse routine vaak doorbroken wordt door een fijne uitstap, een interessante spreker of een creatief project. In deze gloednieuwe rubriek brengen we graag een aantal van deze activiteiten -want het is schier onmogelijk om ze allemaal op te lijsten- onder de aandacht, in een aantal woorden, maar vooral in beelden! Zie hier wat januari en februari voor de leerlingen in petto hadden…

13 januari: 5TW – Uitstap naar Odisee Gent, voor het vak toegepaste bio. De leerlingen volgden er twee workshops, een rond bloedgroepbepaling en eentje rond microbiologie. Daarin gingen de leerlingen aan de slag rond antibioticaresistentie bij bacteriën.

31 januari: De leerlingen van het eerste jaar die het project Eureka 2 volgen, bezochten in het STAM de tentoonstelling “Ondergronds in de stad”. De leerlingen maakten er kennis met hoe de stad Gent er ondergronds uitziet. Deze vrijdag stond bovendien volledig in het teken van STEM, want de leerlingen namen die dag ook deel aan de stemolympiade hier op school.

31 januari: Op de tweede dag van de poëzieweek trokken de leerlingen van het project WOW naar Gent voor een fijne poëziewandeling.

In de laatste week van januari trokken de leerlingen van 6A en B in de les Duits hun koksmuts aan en serveerden een aantal ‘Deutsche Spezialitäten.

5 februari: De vijfde- en zesdejaars van het seminarie wiskunde gingen naar de Gentse universiteit om er deel te nemen aan UNIMATH (University Mathematics).  Het doel van deze dag was jongeren warm maken voor wiskunde. De leerlingen konden een keuze maken tussen verschillende workshops zoals ‘voetbal ontmoet statistiek: een nieuwe FIFA ranking’, ‘gezichtsherkenning met neutrale netwerken’ of ‘opgeloste en onopgeloste mysteries’.

 

21 februari: Op deze vrijdag voor de krokusvakantie stond er een dagje Keulen op het programma voor de leerlingen van 5 en 6 Latijn.