De leerlingen van 6TSO zijn druk in de weer met hun geïntegreerde proeven, of kortweg ‘gips’. Voor de leerlingen van 6HA stond er eind januari een oefenpresentatie op het programma, 6TW stak vorige week de handen uit de mouwen tijdens de gip-week.

Door Ninke Decoene (4B) en Romée Verdegem (4C) – Project Reporter

Door experimenten uit te voeren zochten de leerlingen van 6TW de hele week antwoorden op hun onderzoeksvraag. Ze hielden zich bezig met tal van onderwerpen, zoals de invloed van roken op longen, bacteriën op voedsel en zelfs scheepsstabiliteit. Ook het roesten van ijzer in verschillende milieus en de prijs-kwaliteitsverhouding van zonnecrème en screenprotectors werden in het labo op school onderzocht. Het was een interessante en vooral leerrijke week voor deze leerlingen. Nu moeten ze verder aan de slag om hun onderzoeksresultaten te beschrijven en verwerken.

Ook de leerlingen van 6HA ontsnappen niet aan een ‘gip’. Zij liepen in het eerste semester al twee weken stage in een bedrijf en zijn nu volop bezig hun ervaringen te verwerken. Daarbij horen ook tussentijdse presentaties. Eind januari stelden ze al een eerste keer de bedrijven voor aan de leerlingen van 5HA en een jury van leerkrachten.